Majakan Hevosopisto
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ubermütig Frau & Fantasy

Siirry alas

Ubermütig Frau & Fantasy Empty Ubermütig Frau & Fantasy

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ke Kesä 18, 2008 4:45 pm

Oli inhottava keli, satoi vettä eikä aurinko paistanut yhtään. Päätin silti lähteä tallille moikkaamaan Emmaa, pitäisi vähän hypätä maneesissa jotain pientä, ettei neiti aivan pääse tylsistymään ajattelin itsekseni. Vedin sadetakin päälleni, ja lähdin löntystelemään tallille päin. ONNEKSI ei ole pitkä matka, huokasin helpotuksesta.

Avasin tallin oven ja menin sisään. Talli näytti aivan typötyhjältä, ilmeisesti muut olivat jo käyneet tai vasta tulossa. Kaikki hevoset oli otettu jo sisään kurjan kelin takia. Käpsyttelin Emman karsinalle 'hei tyttö, mitä kuuluu ? onko ollut ikävä ? ^^'. Katsoin ympärilleni, ja nappasin nopeasti taskusta pienen sokerin palan ja pujautin Emman ruokakuppiin, kukaan muu hevonen ei huomannut temppuani. 'Tulen pian takaisin'. Lähdin hakemaan Emman harjoja ja muita varusteita, jotka olin viime ratsastus kerran jälkeen siistinyt. 'Äääh, en muistanutkaan että nämä kaikki on näin hankalaa raahata kerralla' mutisin itsekseni, onneksi määränpää on aivan lähellä.

Laskin satulan, suitset ja suojat karsinan ulkopuolelle maahan ja menin harjapakin kanssa Emman karsinaan. Höööörrrr, Emma hörähti minulle ystävällisesti, vastasin hörähdykseen silittämällä tamman kaulaa 'hieno tyttö'. Rupesin harjailemaan, harjasin ryntäät ensimmäisenä koska Emma ei kovin pidä siitä. Nytkin Emma katsoi minua kiukkuisesti ja pökkäisi turvallaan minua selkään, harjasin nopeasti loppuun ja siirryin harjaamaan kaulaa jne... koko hevosen loppuun asti. Viimmeiseksi säästin pään ja jalat + hännän ja harjan. Vaihdoin pehmeämmän harjan ja rupesin harjaamaan Emman jalkoja, Emma nosti vähän jalkaansa ja tömäytti takaisin lattiaan. 'Noo, tiedäntiedän että et tykkää tästäkään niin kauheasti, mutta pakko nekin on joskus harjata vaihdoin pehmeämmän harjankin', puhelin Emmalle rauhoittavasti ja jatkoin harjaamista. Kun pääsin toiselle puolelle niin ei Emma piitannut enää mitäään. Nousin varovasti ylös ja vaihdoin erikois pehmeään harjaan ja harjasin Emman pään. 'Hieno tyttö', kehuin tammaa. Nyt tammuli ei nostanut edes päätä kilometrin korkeuksiin vaan piti nätisti sylissäni. 'HyväSmile'. Rupesin selvittelemään Emman harjaa 'Mihin sä oot taas tätä oikein hinkannu ? tälläsissä takuissa, voivoi..', Emma hörähti. Selvittelin Emman harjaa varmaan 15minuuttia ja hännän kanssa menikin sitten se toiset 15minuuttia, neiti oli taas tykännyt sotkea oikein kunnolla. Keräsin harjat laatikkoon ja astelin ulos karsinasta.

'Ratsastus jää kyllä nyt väliin, minulle tuli äkkimeno, tulen huomenna'. Silitin Emmaa ja annoin pusun turvalle. 'Öitä neitiseni', otin Emman kaikki tavarat käsiini ja lähdin kotia kohti...
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Ubermütig Frau & Fantasy Empty Vs: Ubermütig Frau & Fantasy

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ma Kesä 23, 2008 3:44 pm

Juhannuksesta selvitty ja vihdoin pääsee tallille katsomaan ihanaista neitiä. Otin polkupyörän alle ja lähdin polkemaan kohti tallia. Sää oli vähän sateinen, mutta eipä tuo minua haitannut.

Kun pääsin tallille niin kaikki hevoset olivat vielä pihalla, vilkaisin kelloani 'ai, ei se olekkaan vasta kun noin vähän'. "Parkkeerasin" polkupyöräni telineeseen ja menin sisään talliin. 'Huhuu, onko täälä ketään?', ilmeisesti ei taaskaan. Kurkkasin maneesiin ja sielä joku oli jo ratsastelemassa, en sitten jäänyt katsomaan sitä vaan lähdin hakemaan kottikärryjä ja talikkoa. Suuntasin Emman karsinalle. 'Hmm.. Harvinaista Emmalta', katselin karsinaa ihmeissäni kun se oli siistimpi kuin yleensä, vaikka ei Emma mikään sotkiakaan ole niin nyt oli vielä siistimpää. Rupesin ottamaan likaisia alusia pois ja menin koko karsinan läpi että tuli varmasti puhdasta, ja seuraavaksi suunta kohti kippi paikkaa. Uudet purut tilalle ja karsinaan.

Otin riimunnarun käteeni ja lähdin tallustelemaan Emman tarhaa kohti. Emma huomasi minut ja sain iloisen tervehdyksen 'no heihei tyttö, mennäänkö sisälle ?'. Avasin alimmaisen langan ja otin Emman kiinni ylempi auki ja tallia kohti.

'Kiva päästä juuri siivottuun karsinaan, vai mitä? Älä sitten pliiiis piehtaroi kun olet noin märkä ja muuten suhkoht puhas'. Päästin Emman karsinaan ja lähdin itse hakemaan Emman kamoja. 'Hyi piru ku nämä on likaisia, huomenna on vissiin varusteiden siivous päivä. huoh'. Kävelin karsinaa kohdin kamat sylissäni, kurkkasin Emmaa 'Voiei! Emma! enkö minä sanonut että älä piehtaroi, hassu'. Nyt minulla on märkä ja puruinen hevonen harjattavana. Otin harjat mukaan ja menin karsinaan, en jaksanut tällä kertaa laittaa Emmaa kiinni. 'Saan tuplasti kovemman työn sinun ansiostasi neiti', Emma nautiskeli ja melkeimpä nauroi minulle kun yritin saada sitä puhtaaksi. Puolentunnin uurastuksen jälkeen, hevonen melkein kiilti. Otin satulan ja laitoin Emman selkään, suoristin huovan ja tarkistin että satula on oikealla paikalla. Kiristin vyötä vain sen verran että se pysyy kiinni, maneesissa vasta loput. Lämmitin kuolaimet, ohjat kaulalla 'suu auki', Emma teki työtä käskettyä ja avasi suunsa. 'Hieno'. Otin kypärän karsinan ulkopuolelta ja laitoin päähäni 'Emma, eihän me tarvita tänään raippaa?' Emma katsoi minuun hölmistyneenä ja kuopaisi etusella 'ilmeisesti ei'. Otin ohjat käteeni ja talutin Emman maneesiin.

Toinen ratsukko oli jo lähdössä, sain siis koko maneesin käyttööni. Kiristin vyön maneesissa loppuun niin ettei se heilunut, etten ratsastuksen aikana vielä löydä itseäni Emman mahan alta. Laskin jalustimet ja ''hyppäsin'' ratsuni selkään. Tsuumailin ovatko jalustimet hyvät, 'ehkä vähän pitäisi pidentää, tänään ei kumminkaa mennä esteitä. Vain vähän jotain rentoa, eikös?'. Säädin jalustimet sopiviksi ja lähdin uralle kävelemään pitkin ohjin.
Käveltiin jotain 4-5kierrosta, sitten vasta rupesin keräilemään ohjia ja rupesin tekemään käynissä erilaisia harjoitteluita. Emma lähti heti menemään hienosti, kehuin neitiä. Teimme voltteja ja muita taivutuksia. 'Tänään ei Emma mennä rankasta, kävellään vain vähän käynnissä, huomenna sitten saat varautua vähän rankempaan menoon:D'. 'Nyt en meinaan ehdi kovin kauaa..' Kävelin emman kanssa tehden erilaisia harjoituksia noin puolituntia, teimme pohkeenväistöjä erilaisia käännöksiä... Ohjasin ratsuni keskelle kiitin ja hyppäsin alas satulasta. Nostin jalustimet ylös ja löyhdytin satulavyön. Ja suunta karsinaa kohti >>

Otin satulan pois ja suitset, ja harjasin neidin. Pihalla satoi, mutta Emma ei ollut hionnut kun vähän. Päätin varmuuden vuoksi laittaa ohuen loimen, saa sitten illalla ottaa pois kun tulen uudestaan. 'Hienosti menit, vaikka mentiinkiin vain hetken, ja varmaan oli mielestäsi tylsää'. Emma taisi kyllä vain tykätä välillä vähän rennommasta menosta. Laitoin Emmalle riimunpäähän ja talutin tarhaan.

Kävin vielä tallissa siivoamassa jälkeni + lakaisin käytävän, näyttää paljonpaljon siistimmältä. Huomenna voisi tehdä myös kaiken laista siivoa tallissa, aika sotkussa näytti paikat olevan...

Yhävain tihuutti kun menin pyörälleni, pyyhin lestaa ja lähdin polkemaan kotia kohti. Toivottavasti sade ei ylly..
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Ubermütig Frau & Fantasy Empty Vs: Ubermütig Frau & Fantasy

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ma Kesä 23, 2008 7:39 pm

Sade oli muuttunut tihkusateeksi päivästä. Taivas oli synkkä, pihalla oli paljon pimeämpää kuin yleensä. Käpsyttelin ripeää vauhtia että pääsisin äkkiä perille.

'Emmaaa', viheltelin portilla 'tuus ny sisään'. Emma lähti ravaamaan minua kohti. Kehuin neitiä, 'hyvää' ja taputin kaulalle. Nappasin Emmaa riimusta kiinni ja talutin sisään. 'Onneksi laitoin sinulle loimen, muuten olisit varmaan aivan kylmissäsi'. Emmalle tulee aina helposti kylmä.

Otin tallissa märän loimen pois ja vein kuivamaan samalla otin Emman ''yö''loimen ja laitoin sen Emmalle. 'Nyt ei pitäisi tulla kylmäSmile'. Silittelin jonkin aikaa tammaa ja puhelin sille kaikkea mukavaa. 'Käyn hakemassa ilta safkas, niin saat syödä ja ruveta lepäämään'. Olin päivällä onneksi laittanut jo Emman mössöt valmiiksi, ja heinät oli verkossa. Ei tarvinnut kun vain viedä ja kiinnittää verkko.

'Hyvää yötä, nähdään huomenna'.
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Ubermütig Frau & Fantasy Empty Vs: Ubermütig Frau & Fantasy

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 12:18 pm

Kurkkasin huoneeni ikkunasta ulos 'Huohh.. Onneksi ei sada vettä, vielä ainakaan..'. Pihalla oli pilvinen keli, aurinko saattoi välillä paistaa jostain pilven raosta ja sillonkun paistoi oli aivan lämmintä, muuten oli jotain +15astetta. 'Ei tässä auta muu kun pukea talli vaatteet ja lähteä viemään Emma ulos'.

Haukottelin syvään kävellessäni tallille. 'Äääh, Tänään pitäisi Emman tarhaakin siivota'. Nyt oli kyllä hyvä keli verrattunu viime päiviin. Pakko se on nyt tehtävä ennenkö tulee taas sadepäivät.

Saavuin tallin pihaan ja moikkasin pihalla pyöriviä tallityttöjä. 'Hei likat, eikun tarhoja siivoamaan' heitin vitsillä kävellessäni ohi. Tartuin talikkoon ja kottikärryihin ja suuntasin ''innokkaasti'' tarhaa kohti. Minulla ei kauaa kestänyt että sain tarhan siivottua, mielessäni myllersi koko ajan pelko jos tulee sadekuuro, tarha jää taas siivoamatta. Pian oli valmista ja sain suunnata Emman karsinan kimppuun, ensiksi pitäisi kyllä viedä tamma pihalle. Jätin kottikärryt oven eteen ja talutin Emman pihalle, tänään ei tarvitse loimea tuskin rupeaa ainakaan vielä satamaan. Olin kyllä jättänyt ilmoitustaululle lapun että jos nyt tänään rupeaa satamaan enkä ole itse paikalla niin joku ihanakiltti ihminen viitsii laittaa Emmalle takin (eli loimen) päälle. Emma jäi tarhaan, tuijotti minua pitkään 'Emma kuule, menes nyt syömään toin sinne vähän vihreää ja siivosinkin sen tänään. Tulen päivemmällä uudestaan niin mennään varmaan vähän maastoilemaan'. Silitin tamman kiiltävää kaulaa ja menin takaisin talliin.

'Tänään on kyllä paljon siivoamista, jos vaikka tekisi oikein ''suursiivot'' kun on nyt ruvennut', ajattelin samalla kun huhkin Emman karsinan kimpussa. Kiersin tottuneesti tietyt paikat karsinasta jotka tiesin että ovat aina likaisia, ''mullistin'' silti vielä lopuksi koko karsinan. Lähdin kärräämään kottikärryjä lantalaa kohden, samalla reissulla otin puruja mukaani. Kippasin kaikki keskelle karsinaa koska Emma tykkää itse levittää ne. vein kottarit pois ja otin sangon, napon, astianpesu harjan ja sienen, suuntasin kohti emman juomakuppia se näytti olevan aika törky kunnossa. Päästin sinne jonkin verran vettä ja hinkkasin astianpesuharjalla niin kauan että kuppi melkeimpa kiilsi, napolla otin likaiset vedet pois ja sienellä vielä viimmeistelen kiillon päälle. 'Wouh, siitä kupistahan tuli kuin uusi, kannattaisi varmaan tämäkin homma tehdä vähän useammin'. Minua melkein kiinnosti mennä varusteiden kimppuun, en yhtään tykännyt siitä hommasta. Nooh, nyt ei muu auttanut pakko sekin on joskus jonkun tehtävä ja tässä tapauksessa minun. Otin satulasaippuan Emman pakista, vaikka olin kuullut että se ei poista kaikkea likaa vaan jättää ns. kalvon pinnalle joka kerää sitten likaa, vissiin vedellä olisi paras puhdistaa kun kuivaa sen, sen jälkeen hyvin ja jollain rasvalla vai öljyllä vielä päälle. En nyt muista mutta kumminkin, ei ole vielä tullut ostettu sitä öljyrasvaa niin pitäpi tyytyä satulasaippuaan. Aloin buunata Emman satulaa sienen ja saippuan kanssa, kyllä rupesi muka kiiltämään saman homman tein suitsille ja ne näyttivät melkein uusilta. Otin kaikki Emman suojat ja harjasin harjoilla ja lopuksi vein pesupaikalle pesemään ne ja jätin sinne kuivamaan. Harjat kannattaisi varmaan pestä vasta illalla sen jälkeen kun tulen ratsastamasta niin ne kerkee kuivamaan huomis aamuun mennessä.

Olisi aika viedä tarhoihin heinät, onneksi tallilla oli muitakin niin ei tarvinnut yksin viedä. Tein ison kurmallisen, laskin että vien Emmalle, Riitalle, Remulle, Metrille ja Harmille elikkäs se tekee öööh... Pitää vaivata matikka päätä, jokaisella vissiinkin yksi siivu muistaakseni. Eli yhteensä 5siivua, jooo.. Kyllä on haastavaa mietin itsekseni ja naureskelin. Jakamisessa ei onneksi kestänyt kauaa, koska kaikki viisi heppaa oli lähekkäin toisiaan niin sai tyyliin vain ''nakella'' heinät sinne ja vettäkin kaikilla oli. Huomenna olisi kyllä vesien täyttö päivä. Nooo se on vasta huomisen mmure:D.

Nyt näytti kaikkialla olevan valmista ja olin saanut jo paljon aikaan joten voin hetkeksi aikaa mennä kotiin huilahtamaan.
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Ubermütig Frau & Fantasy Empty Vs: Ubermütig Frau & Fantasy

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 9:20 pm

Katsoin kelloa 'Voi ei olen nukkunut pommiin. Norjan matka näköjään väsytti minua enemmän kuin luulinkaan', minun olisi pitänyt olla tallilla jo noin tunti sitte. Melkein meinasi jäädä maasto lenkki väliin. Puin ripeästi päälleni ja lähdin tallia kohtin.

Avasin portin ja Emma juoksi jo minua vastaan, se oli ilmeisesti muistanut lupaukseni. Vilkuilin samalla Majakan ensimmäistä varsaa, että se olikin kaunis. Kohta se saisi varmaan toisen varsan kaverikseen:).

Sidoin Emman käytävälle, en raaskinut päästää sitä karsinaan sotkemaan ja piehtaroimaan. Lähdin hakemaan harjapakkia ja Emman muita varusteita, nappasin pesupaikalta myös suojat jotka olivat olleet siinä kuivamassa. Emma seisoskeli nätisti käytävällä eikä välittänyt Trollin hirnahduksista ja paukutuksista. 'TsooTrolli, odota hetki. Pääset sinäkin tänään vielä liikkeeseen', aloin harjata emmaa jonka tein tällä kertaa suhkoht nopeasti, minulla ei ollut nyt aikaa käyttää paljoa emman kanssa kun pitäisi ennen pimeän tuloa keritä toinenki liikuttamaan. Laitoin Emmalle suojat, sitten ohjat kaulalle ja suitset. Emma on ruvennut ottamaan ihmeen hyvin kuolaimia, se ei pidä enää puoltapäivää suutansa kiinni. 'Äääh, en laita satulaa, mennään rauhallinen käynti-ravi-käynti maastolenkki, ehkä voidaan vähän laukatakkin'. Talutin emman ulos tallista ja Trolli jäi hirnumaan peräämme, menin puomin työ jonka päältä pääsin helposti Emman selkään. 'Ups, kypärä unohtui', hyppäsin alas ja talutin emman talliin ja nappasin kypärän uusi yritys ja tällä kertaa ei unohtunut mitään.

Emma lähti kävelemään rauhassa tallin pihamaan poikki, annoin näin aluksi kävellä pitkin ohjin. Katselin maisemia jotka olin nähnyt jo moneen kertaan ja vertasin niitä Norjan maisemiin. Kyllä vai Norjassa olikin erilaiset maisemat, onneksi otin kuvia niin saan näyttää muillekkin. Emma rupesi kävelemään jo vähän energisemmin kun päästiin tallin markilta pois, huomasin kuinka emma nautti maastoilusta.

Rupesin pikkuhiljaa keräilemään ohjia ja tein puolipidätteen ja annoin hellästi pohkeita, Emma nosti päätä ja alkoi ravaamaan. Emman askeleet olivat korkeita ja pitkiä 'Ei noin lujaa', hiljensin vauhtia vähän. 'Tästä piti tulla rento iltalenkki'. Kohta ravi muuttui sellaiseksi että pystyin istua. Oli hiljaista, linnutkaan eivät juuri laulaneet, välillä kuuli sieltä sun täältä vähän sirpitystä, kivien ääni kuului kun emma ravasi pitkin tietä. Katselin pelloille että kuinka ihana olisikaan päästä sinne.

Ravailimme Emman kanssa tielle asti, josta käännyimme takaisin tallille. En tällä kertaa lähtenyt kiertämään pitkää lenkkiä, vaan tämä saisi riittää iltalenkiksi. Ravasin vielä pari minuuttia jonka jälkeen hidastin käyntiin. Emma heilautti päätänsä ja pärskähti, annoin sille taas pitkät ohjat kävellessämme tallia kohti. 'Olisit varmaan halunnut pidemmän lenkin, noooh. huomenna olen aiemmin hereillä niin pääset hyppäämään', emma otti pari ripeämpää askelta ja hörähti. Ilmeisesti ymmärsi mitä sille sanoin.

Näin jo tallirakennukset puiden latvojen välistä, Emmakin tiesi että tullaan lähemmäs ja lähemmäs kotia ja kiristi tahtia mutta ei silti ruvennut ravaamaan vaan meni reipasta käyntiä. Avasin jo valmiiksi kypäräni, koska matka ei ollut enää pitkä. Emma hörähti jokaiselle hevoselle joka oli vielä pihalla, pihamaan ohi kävellessä yksityistalleille Emma hamuili vihreitä heiniä. Ohjastin sen paalulle ja taputin kaulalle 'hyvä', kiepautin itseni pois selästä ja talutin Emman talliin, tällä kertaa kyllä jo aivan karsinaan asti. Riisuin suitset pois ja napsiin suojat jaloista, ja vein paikalleen otin vielä satulan karsinan ulkopuolelta ja vein satulahuoneeseen. 'Missähän se satulasuojus on ?' mietiskelin, ilmeisesti hukassa. 'TAI sitten se on kotona jos olen pessyt sen, ei pysty muistamaan'. Kävelin takaisin Emman karsinaa kohti ja annoin sille iltaruuat, samalla kun se söi harjasin sitä vielä vähän ja täytin vesiautomaatin, vaikka emma osaa kyllä juoda siitä. Tuli muistista:D.

'Huomisiin Emma, menen Trollin liikutus puuhiin'.
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Ubermütig Frau & Fantasy Empty Vs: Ubermütig Frau & Fantasy

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa