Majakan Hevosopisto
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Maastoretki

2 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Maastoretki Empty Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ti Kesä 24, 2008 8:51 pm

// _Fantasya tänne odottelen ^^ //


Helleaalto oli viimeinkin tavoittanut tavallisesti niin sateisen Suomen ja aurinko paahtoi kuivaa tallipihaa. Olisi ollut sääli jäädä nyhjöttämään tällaisena päivänä maneesinnurkkaan ja ratsastaa tuhanteen kertaan kuluneita koulukiemuroita. Nyt oli kesä ja koko maailma oli avoin! Hento kesätuuli leikitteli vihreiden koivunlehtien joukossa ja mustarastas luritteli epävireisesti tallin katonharjanteella. Keskipäivän aurinko oli polttavan kuuma ja kaikki tallin hiekka-alueet pöllysivät.

Seisoin tarhan portilla paino toisella jalalla Bertholdin riimunaru kädessäni. Päälläni oli tavalliset tallivaatteet; tummat ratsastushousut ja tallikengät. Pyyhkäistessäni pölyä housuistani kirosin niiden pitkiä, tiukkoja lahkeita. Olisin mitä mieluiten ratsastanut lyhyillä lahkeilla, jotta olisi ollut edes hieman viileämpää. Mutta lyhytpunttiset ratsastushousut eivät olleet kuuluneet suosikkivarusteisiini sen jälkeen kun kerran erehdyin sellaiset jalkaani laittamaan. Sen ratsastuskerran jälkeen kärsin hankaumista jaloissa seuraavat pari viikkoa.

Tarhassa hevoseni Pertti ja tallin uusi tulokas Trolli touhusivat jotain yhdessä orimaiseen tapaansa. Ne kisailivat ja hätistelivät toisiaan korvat luimussa. Huokaisin syvään katsoessani niitä. En millään saisi Perttiä tuolta pois ilman potkua tai näykkäisyä jommalta kummalta orilta. Ehkä ei ollut kaikken paras idea laittaa oreja samaan tarhaan.
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 9:30 pm

Vilkaisin kelloani, olin taas tapani mukaan myöhässä. Vedin ratsastus kamppeet päälle ja lähdin talleja kohti.

Näin Meraldinan seisoskelevan orien tarhan edessä, olisi hyvä tilaisuus tehdä pieni jekku. Nekun ovat mieleeni. Hiivin Meraldinan taakse 'Pu', säikähditkö ? ^^
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ti Kesä 24, 2008 9:37 pm

En ehtinyt aavistaa yhtään mitä oli tulossa, vaan katselin orien temmellystä ajatus jossain muualla. Tajusin liian myöhään jonkun hiippailevan takanani ja pomppasin säikähdyksissäni ilmaan Fantasyn peläyttäessä minut. Pian kuitenkin aloin nauramaan ja käännyin kaveriini päin.

"Ei saa peläytellä", sanoin muka vakavasti. "Jos sinä pelästyttelet minua, niin minähän voin vaikka.... pelästyä." Hymähdin omalle jutulleni. Pyörittelin riimunarua kädessäni. "Mutta vakavissa sioissa pysytellen, meidänhän piti mennä yhdessä maastoon? Et sinä tosin ole turhan ajoissa tullut, olen saanut odotella sinua täällä jo hetken aikaa...." Katsoin Fantasya kulmieni alta ilme hieman vakavoituen.
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 9:42 pm

Naurahdin Meraldinan pelästymis selitykselle.

'Enkö sanonut että hain tänään Trollin Norjasta asti ? Arvaa vain paljoko minulla kului rahaa tämän päivän aikana ja paljonko olen joutunut puhumaan Norjaa, oli siinä sedällä varmaan hauskaa kun en osannut taivutella sanoja. Kun palasin Norjasta menin hetkeksi nukkumaan ja kävin vielä liikuttamassa Emma + kotona kävin vielä ennenkö tulin niin kesti vähän. Sori :S Ens kerralla YRITÄN olla ajoissa:D'. Naurahdin kumminkin lopuksi vaikka Mer katsoi minua hiukan vakavasti.

'Nooh sitten asiasta toiseen, eikö kumminkin ole vain komea ilmestys?' Ihailin Trollia joka temmelsi tarhassa toisen oripojan kannsa.
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ti Kesä 24, 2008 9:51 pm

"Joo, puskaradio kertoi, että olt hakenut Trollin Norjasta. On tietenkin mukavampaa kuulla se suoraan viralliselta taholta." Tallilla jutut kulkevat melkoisen nopeaa vauhtia. Joskus se oli hyvä asia, joskus ei. Kuuntelin Fantasyn selityksen myöhästymisestä loppuun ja sanoin: "No tuo on hyväksyttävä selitys myöhästymiselle. Pikku tuontimatka Norjasta varmasti viivästyttää." Hymähdin.

"Komea poika on kyllä", sanoin tarhaan tuijotellen. "Ihan suht hyvin Trolli kuitenkin tulee toimeen Pertin kanssa, voisi luulla että kaksi oria tappaa toisensa. Trolli kuitenkin näyttää sopeutuneen hyvin, vai oletko sinä huomannut sillä koti-ikävää?"
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 9:58 pm

'No olisihan se pitänyt arvata että siitä heti pikkulinnut visertelee, noo eipä se nyt mitään', mumisin.

'Äääh, empä usko että sillä on ikävä Norjaan, sielä oli niin paljon hevosia että tuskin niillä riittää aika kaikille. Vähän jännittää kuinka energinen Trolli on, tuskin sillä on hetkeen ratsastettu.'

Katsoin hetken aikaa ori poikien temmellystä 'Aika ihme kyllä kun tulevat noin hyvin toimeen joka on kyllä tietysti vain plussaa:)'.

'Kohta on muuten tallissa varmaan toinen varsakin', vihjailin vähä ja viheltelin perään ja katselin orien menoa.
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ti Kesä 24, 2008 10:14 pm

"Tallilla ei ikinä pysy mikaan salassa, varsinkaan kun kyseessä on näin iso paikka kuin Majakan hevosopisto. Mutta tavallaanhan se on hyvä asia. Kun tieto kulkee ihmiseltä ihmiselle, tietää että tallilla on ainakin hyvä yhteishenki!"

Nyökkäilin Fantasyn sanoille, mutta pysähdyin hänen varsavihjailidensa kohdalle. "Varsa?" huudahdin. "Niinpä tietysti, olisihan minun pitänyt arvata miksi sinä tällaisen uljaan orin ostit", katsahdin Fantasya kieroutunut virne kasvoillani. "Heti varsantekopuuhissa...." kiusasin.

"Mutta varsat ovat kyllä niin ihania! Minäkin olen täysin myynyt sydämeni Assin varsalle. Ajattele, jos Majakassa lähtisi pyörimään enemmänkin kasvatustoimintaa, silloin täällä olisi paljon suloisia varsoja hoivattavana!" sanoin hullaantuneena.
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 10:18 pm

'En minä tätä pelkästään siitospukiksi suoraan sanottuna ostanut', naurahdin Meraldinalle. 'Olen jo kauan aikaa haaveillut tälläisestä ja nyt oli rahaa ostaa se ja paikka mihin pistää' valaisin asiaa.

'Kasvatustoiminta ei kuullosta yhtään hassummalta, mutta läheskään kaikkia varsoja me ei voida pitää, tai sitten täytyy myydä kaikki muut ja ruveta kasvattamaan vain vuoniksia' virnuilin.

Otin jalkojeni vierestä narun ja heiluttelin sitä 'Uskaltaisikohan tuonne jo mennä, ilman että saa potkua persuksiin?', katselin oreja joidenka leikit olivat vähän jo rauhoittuneet.
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ti Kesä 24, 2008 10:27 pm

"Ai etkö?" vastastin Fantasyn ensimmäiselle lausahdukselle. "Ai voiko oreilla tehdä muutakin kuin varsoja? Ratsastamienn, mitä se on...?" naurahdin omiin ajatuksiini uppotuneena.

"Niin, kasvatustoiminnan varjopuoli on juuri se, että varsoja ei voi pitää. Muutenhan talli täyttyisi hevosista. On surullista luopua varsasta, jonka on saanut kouluttaa ja seurata sen askeleita koko elämän ajan", sanoin haikeana. Mutta jostain oli aina luovuttava. "Älä kuvittelekaan kasvattavasi vain vuoniksia", sanoin. Heristin sormeani Fantasylle tuiman oloisesti. "Minä omistan tämän tallin aivan yhtä paljon kuin sinäkin, joten minäkin määrään. Minne me sitten laittaisimem kaikki minun puoliverivarsani, jos talo täytyyisi vuoniksista?" naurahdin jälleen.

Fantasyn huomautuksen jälkeen vilkaisi aidan yli tarhaan. "Kyllä ne vähän rauhoittuneet ovat", sanoin kuikuilleen oreja. "Ja sittenpähän lennetään kaaressa takaisin, jos herrat eivät tykkääkään seurastamme." Virnistin ja lähdin kävelemään kohti tarhan porttia.
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 10:35 pm

Katsoin Meraldinaa vähän oudosti 'oot menny aivan sekasi ku tuo varsa putkahti mailmaan', naureskelin vielä lopuksi.

'Mä voin tehä niille puoliverisille jonku kanalan' heitin vitsillä ja naureskelin päälle. 'Noee, eihän nyt tokikaan vain vuoniksia, en minä luopuisi Emmastakaan mistään hinnasta varmaan sillekkin teetän varsan tässä joskus. VOIEI, taas minä rupesin höpöttämään varsoista, täälä vallitsee joku varsakuume aivan selvästi' naureskelin itselleni ja kolautin heilutellessani narua, itseäni jalkaan 'Perrrr x___x' manasin.

'Ilmainen lentomatka jepjep, toinen tänä päivänä jos sen saan', lähdin tallustelemaan Meraldinan perään.

Orit olivat huomattavasti jo rauhoittuneet ja laidunsivat rauhassa, Trollikin oli kotiutunut yllättävän nopeasti ja todella hyvin. Ilmeisesti saanut jo ensimmäisen kaverinsakin.

Saavuin Trollin kohdalle ja silittelin sitä kaulalta 'Huomenna pitää kyllä harjaa vähän siistiä, vai mitä mieltä olet Mer?'
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ti Kesä 24, 2008 10:48 pm

Loin kauhistuneen katseen Fantasyyn. "KANALAN? Onneksi tuo oli vitsi. Loukkaat tunteitani. Kanalaanko minun hienot puoliveriseni joutaisivat. Nooh, vitsivitsi!"

Nyökkäsin Fantasyn toteamukselle varsakuumeesta. "Sitäpäsitä. Heti kun pääsi kasvattamisen makuun, niin täytyy heti saada lisää varsoja näköpiiriin..."

Astuin portista sisään ja kävelin Pertin luo. "Terve poju, mitä kuuluu." Taputtelin sitä kaulalle. "Harjaa siistiä?" vastasin Fantasylle tuumaillen. "No, itseppähän sinä sen päätät, mutta minun mielestäni vuoniksille ei sovi mikään hirveä reuhka. Eli hieman voisit siistiä." Siirsin huomioni takaisin puoliveriseeni ja rapsutin sitä korvan takaan samalla kun naksautin riimunarun lukon kiinni. "Tarttisko sunkin harjaa siistä vähän, hä?" juttelin Pertille.

"Jos sinä menet edeltä, niin minä köröttelen Pertin kanssa perässä," hukkasin Fantasylle ja Trollille. "Viedään hevoset vaikka tuohon ulos harjattaviksi."
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 10:51 pm

Otin Trollin kiinni ja lähdin taluttamaan porttia kohti. Saatoin jo taluttaessa huomata kuinka paljon virtaa herralla oli, se oli saanut hetken levätä ja oli kuin eri hevonen. Sidoin Trollin puomille ja hain nopeasti harjoja tallista.

'Huomenna pääset parturiin herraseni', katselin harjaa ja tulin siihen tulokseen että kyllä sitä pitää siistiä. Rupesin harjailemaan Trollia huolellisesti, siinä ei juuri likaa ollutkaan kun olin buunaillut sitä jo ennemmin. 'Kyllä kiiltää, tästähän näkee melkein oman peilikuvansa' naureskelin.

'Minkähän lainen maastolenkki me tehdään tänään ?'
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ti Kesä 24, 2008 11:00 pm

Talutin Pertin tarhasta ulos Fantasyn jäljessä ja jätin portin auki. Pertti oli hieman unohtanut herrasmiehen käytöstavat päästyään uuteen seuraan, joten se veti ja ryntäili otteessani. Talutin se kuitenkin varmoin askelin puomille enkä antanut sille periksi. Sidoin Pertin kiinni puomiin jättäen kuitenkin tarpeeksi suuren välin Trolliin, jotta herrat eivät saisi päähänsä aloittaa sotaa keskemään.

Hain tallista Pertin harjalaatikon ja otin satulat ja suitset mukaani samalla kertaa. Harjasin Perttiä pitkin vedoin. Tapansa mukaan ori hieman luimi minulle, mutta tyytyi kuitenkin tekemään tuttavuutta uuden kaverinsa kanssa turvallisen etäisyyden päästä.

"Jaa-a", vastasin Fantasylle putsaten harjaa sukaan. Pertin kiiltävä karvapeite ei ollut kurassa, mutta pölyssä se oli sitäkin enemmän. "Ehdittäisiin kyllä menemään pitkäkin lenkki. Mutta toisaalta voitaisiin mennä pellolle niin orit saisivat päästellä höyryjä. Vai uskallatko sinä vielä lähteä kauas tallilta Trollin kanssa?"
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 11:06 pm

Kipaisin yhtäkkiä tallista hakemasta Trollin satulan ja suitset.
'Niin, en tiedä. Kai sitä uskaltaa. Tuskin tämä saa päähänsä lähteä mihinkään, kuuluisia viimmeisiä sanoja' hymähdin. 'Katsoppas muuten näitä, sain pienellä lisä hinnalla satulan ja suitset ovat melko hyvässä kunnossakin. Se äijä ei varmaan vaan jaksanu kuunnella mun Norja taitoja ja koki paremmaksi antaa mukaan vaan', naureskelin itsekseni.

Trolli kiilsi, enää en löytänyt siitä mitään harjattavaa. Paitsi häntä, meinasin aivan unohtaa hännän. Siirryin takapään puolelle ja taputtelin Trollia takamuksella ja rupesin harjaamaan häntää. Trolli nosti toista takasta ilmaan 'Hei, koipi alas!', toruin oria ja näppäsin sitä persuksille. Jatkoin hännän harjaamista loppuun ja enää se ei tehnyt sitä.

Rupesin varustamaan, se sujui ihme kyllä leikittä. Vähän tykkäsi pullistella mutta kyllä sekin siitä sitten meni. Laitoin ohjat kaulalle ja lämmitin kuolaimia vanhasta tottumuksesta vaikkeivat ne näin kesällä olletkaan kylmät.
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ti Kesä 24, 2008 11:16 pm

Käännyi Fantasyn puoleen kun hän esitteli minulle Trollin uusia varusteita. "Hyvä kauppa varmaan", sanoin. "No heei, et kai sinä nyt niin huono Norjaa puhumaan ole. Sehänon kuin Ruotsia. Ja ainakin sinä puhut sitä paremmin kuin minä, sillä minä en osaa norjaa sanaakaan!" En ollut koskaan joutunut puhumaan Norjaa, enkä todellakaan osannut sitä. Suomen lisäksi osasin ruotsia, englantia ja saksaa, kaikista näistä kielistä oli ollut hyötyä hevosenhakureissuilla.

Putsasin vielä Pertin kaviot ja siirryin selvittämään otsatukkaa kun Fantasy jo sovitteli satulaa Trollin selkään. Minäkin kiirehdin harjan kanssa, jotta olisin saanut Pertin valmiiksi samaan aikaan kun Fantasy Trollin. "Oletko sinä minkälaista tulevaisuutta ajatellut Trollille?" kysyin Fantasylta samalla kun nostin satulan Pertin selkään. "Jotain muuta niiden kuuluisien varsojen lisäksi siis!" Tein sen taas. Aloitin taas varsoista puhumisen. Emme näköjään pystyneet ikinä lopettamaan niistä puhumista.
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 11:23 pm

'' Aivan hyvät kaupat minunkin mielestä, en minäkään Norjaa nyt niin hyvin osaa mutta jotenkuten ''.

Katsoin satulaa joka oli Trollin selässä '' Ihme kun tämä on näinkin hyvä soppeli '' puhuin itsekseni jonka Meraldina varmaan kyllä kuulikin. Tarjosin kuolaimia Trollille, se haukotteli samalla kun otti ne '' Kiva tapa, ei ainakaan tule vaikeuksia tämän asian kanssa '' hymähdin.

'' Olenhan minä jonkin laista varsojen lisäksi, sivuilla kerrottiin että Trolli on hyvä hyppäämään. Varmaan estetykki siitä tulee. Kouluakin jonkin verran tarkoitus kisata, mutta estepainotteinen. Kärryjä sen perässä ei kuulemma ole koskaan ollut, joten niitäkin pitäisi koittaa jossain vaiheessa ''

Vedin kypärää päähäni ja mittailin jalustimet sopiviksi, kiristin vyön vielä kun Trolli ei osannut sitä odottaa. Jäin odottelemaan että Mer saa ratsunsa valmiiksi.
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ti Kesä 24, 2008 11:30 pm

"No hyvä että olet tyytyväinen", sanoin. "Sehän on pääasia hevoskaupoissa." Minä en onneksi ole joutunut pettymään hevoskaupoissa kuin yhden hevosen suhteen, mutta siinäkin syy oli täysin minun. En ollut tarkistanut hevosen sukua, vaan olin rynnännyt suin päin ostamaan hevosen. Mutta hyvinhän kyseinen vuonis kuitenkin Majakkaan sopeutui ja hyvin se näyttää sopivan tuntikäyttöön.

Kiristelin Pertin satulavyötä vielä muutaman reijän ja laitoin sitten hevoselle suitset. Kun remmit oli laitettu oikeisiin reikiin, mittailin jalustimet oikean mittaisiksi ja nostin riimun pois Pertin kaulalta. "Ai sinä oletkin jo valmis.." sanoin katsahtaen Fantasyyn. "Sori että jouduit odottamaan. No, minne päin me nyt lähdetään?" kysyin kääntäen Pertin ympäri. Lämmitelläänkö ensin kentällä tai maneesissa vai mennäänkö heti maastoon?"
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 11:35 pm

'' Ei se mitään, jouduithan säkin hetken mua odotella ''. Kipusin Trollin selkään ja ori vähän steppasi paikallaan rauhattomasti. '' Luulempa että mennään maastoon kävelemään ja lähimmälle pellolle että saa ainakin tämä päästellä höyryjään ''

Lähdin kävelemään edeltä Trollin kanssa ja joudin heti ottaa ohjat sen mittaisiksi että tarpeen vaatiessa saisin Trollin pysähtymään.
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ti Kesä 24, 2008 11:41 pm

"No hyvä ettei haittaa." Pysäytin Pertin, joka oli jo menossa Trollin perään. Nopeasti asetin jalkani jalustimeen ja ponnistin yläilmoihin laskeutuen pehmeästi satulaan. Pertti lähti heti liikkelle, sillä ei tahtonut joutua eroon Trollista. Minä kaappasin vauhdissa toisen jalustimen jalkaan ja annoin Pertin ravata kaula pitkällä pari askelta Trollin vierelle.

"Joo, peltolaukka kuulostaa hyvältä idealta. Saa Trolli oikein kunnon tervetulotoivotuksen Majakan opistoon!" sanoin. Tajusin nyt vasta, että mehän olimme menossa maastoon laukkaamaan, joten jalustimia kannattaisi sittenkin lyhentää reikä tai pari. En vaivautunut pysäyttämään Perttiä, sillä luotin sen rauhallisuuteen, vaan nostin jalkani satulan eteen ja aloin kiristää jalustimia. "Onnistuu se näinkin", naurahdin Fantasylle.
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 11:43 pm

'' Onneksi minä lyhensin jo pihassa ;D ''

Trolli käveli reippaasti ja määrätietoisin askelin eteenpäin. '' Onneksi ne tulevat näin hyvin toimeen. Ori miehet oikeen '' naureskelin
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ke Kesä 25, 2008 11:54 am

Lyhensin vielä nopeasti toisenkin puolen jalustinhihnaa ja kokosin sitten ohjat takaisin käteeni. Annoin Petin kävellä kaula pitkänä.

"Onneksi. Onhan niitäkin kauhutarinoita kuultu, että orit ovat melkein potkineet toisensa hengiltä. Ja onhan se hyvä että Pertti sai jonkun orikaverin. Kaikkien näiden tammojen joukossa on ihan yksin ollut..." sanoin. Kumarruin taputtamaan Perttiä lohduttavasti. "Niinpä muuten. Pertti ja Trolli ovat tallin ainoat orit. Melkein kaikki tuntihevoset ovat tammoja. Tai onhan siellä muutama ruuna joukossa. Tämä meidän kasvatustoimintamme ei oikein ole lähtenyt käyntiin näin vähäisellä orimäärällä" hymähdin.
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ke Kesä 25, 2008 12:04 pm

'' Niin, no nyt on ainakin kaksi oria.. Tiedä sitten jos tulee vielä Norjaan asiaa jos oikein innostun näistä vuoniksista '', taputin samalla Trollin kaulaa.

Trolli oli jo huomattavasti rauhoittunut, annoin sille enemmän ohjia että se sai venyttää kaulaansa. Askeleet oli tasaantunut, ei enää ollut niin kauhea kiire joka paikkaan. Paljon uutta nähtävää Trollilla oli, se katseli ympärilleen ihan ihmeissään, pellolla menevä traktorikin oli jokin suuri ihme. Naureskelin itsekseni Trollille '' Oot aivan höpsö ''.

'' Pian alkaa Trollilla kisaputki, saa herra varautua siihen että ei pääsekkään joka päivä vain tarhaan ja talliin jne.. Norjassa oli vähän sellaista touhua. Sieläkin oli muuten ihania varsoja, joko sanoin niistä varsoista ? '' eikä, taas minä tein sen, ajattelin itsekseni rupesin taas puhumaan varsoista. En näköjään tiedosta sitä itse koska puhun niistä ja koska en.
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ke Kesä 25, 2008 12:26 pm

"Kahdella erirotuisella orilla ei kyllä vieläpitkälle pötkitä varsojen suhteen", sanoin. "Mutta eihän hevosten aina tarvitse olla omia, kyllä niitä voi muiltakin talleilta 'lainata'."

"Sama minulla. Alan kisaamaan pian Pertin kanssa. Jos vaikka mentäisiin samoihin luokkiin, kilpailemaan keskenämme."
Hymähdin kun Fantasy alkoi taas puhumaan varsoista. "Ei, et sinä sanonut", ihmettelin. "Oliko se joku isokin talli, josta sinä Trollin löysit?"

Siristin silmiäni ja tuijottelin kauemmas tielle. Majakalta lähtevä hiekkatie alkoi vähitellen muuttua metsäisemmäksi. "Ravataanko?" kysyin Fantasylta herätellen jo Perttiä pohjeavuin. Orini nostikin päätään huomatessaan, että pian alkaisi toiminta.
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ke Kesä 25, 2008 12:40 pm

'' Olihan se aivan kivan kokoinen, sinun pitää tulla joskus mukaan. Menen varmaan vielä sinne vierailemaan joskus tulevaisuudessa. Sieltä löytyi sitten paljon tammoja ja oreja. Varsoja nyt ei ollut niin paljo kun olisi ollut mahdollista. ''

'' Ravataan vain, älä ihmettele jos olemme jo kaukana ja te maistelette pölyä '' piruilin.

Keräsin ohjia käteeni ja 'kutittelin' Trollia pohkeilla. Ori nosti päänsä ja heräsi puoliunesta. ''Ravattaisiinkos ?'' Kysyin Trollilta vaikka tiesin vastauksen. Annoin hellästi pohkeita, Trolli pärskähti ja heilautti päätään ja lähti todellatodella lujaa ravia. ''Vai tälläistä, nooo meny ni sitten hetken aikaa vähän lujempaa''. Trolli osti isoja ja kaarevia askeleita ja matka taittui ripeästi eteenpäin.
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Meraldina Ke Kesä 25, 2008 3:30 pm

"Joo, minä tulisin mielelläni sinun mukaasi Norjaan. Ne maisemat ja kaikki... Olen kuullut vain hyviä asioita Norjasta. Kuulemma kaikki laitumet ovat vain täynnä vuonohevosia!"

"Pyh", lausahdin Fantasyn piikittelylle. "Mistä lähtien tuollainen laiska iso vuonohevosjöllikkä on voittanut siron puoliverisen? Varo vaan, kohta sinä saat olla se, joka jää jälkeen", sanoin hymyssä suin. Annoin orilleni lähes huomaamattomat avut ja hevoseni nosti ravin, joka ei tosin ollut yhtä koottua kuin maneesissa ratsastaessani. No, eipä sitä voinutkaan olettaa. Oltiinhan sitä kuitenkin maastossa ja vieläpä kuono pitkällä eteenpäin painavan vuononhevosen kanssa.

"Hei, miten olisi, kurvataanko jo sille ensimmäiselle pellolle, joka tulee tämän metsän jälkeen?" sanoin. Ratsastamamme tie mutkitteli isojen kuusien lomassa.
Meraldina
Meraldina

Viestien lukumäärä : 84
Ikä : 31
Paikkakunta : Lieto
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Maastoretki Empty Vs: Maastoretki

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa