Majakan Hevosopisto
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Prektig Troll & Fantasy

Siirry alas

Prektig Troll & Fantasy Empty Prektig Troll & Fantasy

Viesti kirjoittaja _Fantasy Ti Kesä 24, 2008 5:22 pm

Kun pääsin kotia hoitamasta Emmaa, istuiduin koneen ääreen ja selasin myytäviä hevosia, silmääni pisti ilmoitus: '' MYYDÄÄN, norjanvuonohevonen ori 6vuotias NORJA ''. Katsoin orin kuvia ja olin aivan myyty. Surffasin äkkiä katsomaan kuinka tänään lähtee lentoja Norjaan, 15minuutin päästä oli seuraava ja ängin itseni tietysti siihen koneeseen ja takaisin lähtö olisi parin tunnin päästä. Kerkeäisin hetken aikaa tutustua oriin ja katsella Norjan maisemia. Norjaan päästyäni liftasin ensimmäisen taksin ja annoin osoite lapun mihin minun pitäisi päästä, ei kestänyt kauaa kun olimme perillä. Nousin autosta ja ihailin kauniita maisemia, räpsiin muutamat kuvat maisemista ja vuonohevosista joita kirmasi niityllä. En näin kaukaa saattanut tunnistaa oria. Kävelin melko kapeaa hiekkatietä pitkin tilalle, mistä minun pitäisi löytää omistaja. 'Iik, en osaa edes Norjaa', mietin itsekseni ja jouduin aivan paniikkiin. Olen kyllä ymmärtänyt että pari sanaa oikein niin ne vissiin ymmärtää, nooh pitää kokeilla.

Avasin tallin oven ja menin toimistoon, mies toimistossa sanoi minulle 'morna', vastasin samalla lailla. 'jeg lete hingst ', en osannut yhtään taivuttaa sanoja joten sanoin vaan sanoja mies näytti kyllä tajuavan ja lähti johdattamaan minua orin työ. Katselin matkan varrella olevia varsoja ja tammoja, aivan yli ihania. 'her', mies sanoi yhtäkkiä, säikähdin vähän koska olin katsellut vain varsoja. Huomasin orin joka oli aivan edessämme, se oli upea ! oli nyt jo aivan varma että otan sen mukaani suomeen sain suustani vain sanan 'fantastisk'. Myyjä katsoi minua ja hymyili, hymyilen takaisin ja silittelin oria. Katsoin oria tarkkailevasti ja etsien vikoja mutta en löytänyt ainuttakaan. Ori oli täydellinen. Hinnan tiesin sitä minun oli turha kysyä, löin rahat miehen käteen, mies laski rahat ja sanoi 'få hingst, sykkelsete, bissel og transportor styre tiltale med ni lufthavn'. Ymmärsin mitä mies sanoi ja otin hevosen tarhasta ja talutin miehen osoittamalle autolle, mies kantoi perässä satulan ja suitset. Kohta meidän kuskimme saapui joka kyyditti meidät lentoasemalle, meille oli varattuna oma lentokone jolla meidät vietäisiin suomeen 'takk meget', otin hevosen autosta ja talutin koneeseen ja nousimme ilmaan.

Laskeskelin matkan aikana paljonko minulla oli mennyt rahaa, ja sitähän oli mennyt ihan hirveästi. Aivan kauhistutti. Noo oli tämä kyllä sen arvoistakin, minulla on paljon kerrottavaa Meraldinalle kun pääsen takaisin Suomeen, hänkin varmasti tykkää orista. Nyt saamme pian söpöjä vuonis varsoja jajajajaja.. 'Ainiinjoo! pitää soittaa lentokentälle joku hakemaan!' näppäilen puhelimeeni jonkun halvan kuljetusfirman numeron 'Hei, voisitteko hakea minut 5minuutin päästä lentokentältä ? okeikiitos'. Se oli nopeaa toimintaa. Lentokoneemme laskeutui ja laitoin jäljellä olevat rahat ja puhelimen taskuuni. Otin hevosen ja kamppeet mukaan ja odottelin kyytiä, hetken odoteltuani se jo saapui, ripeää toimintaa. Laitoin ensiksi satulan ja suitset takalootaan sitten lastasin hevosen. Ainakaan lastaamisen kanssa ei tulisi jatkossa mitään ongelmia hymyilin. Nostin lastaussillan ja menin autoon istumaan. 'Noniin, ja sitten suunta kohti Majakan Hevosopistoa', kuski kaahaili menemään,välillä vähän pelotti hevosen puolesta että pysyyköhän se sielä pystyssä.

Annoin kuskille kyydistä rahat ja vein kamat yksityistalliin satulahuoneeseen ja palasin hakemaan hevosta. Aukaisin lastaussillan ja otin hevosen ulos, kuski laittoi sen kiinni ja kurvaili pois pihasta. 'Kunnossa olet kaveri, tämä on sinun uusi kotisi', Ori rupesi heti hörisemään aitauksissa oleville tammoille. 'Tules nyt, sinä saat mennä talliin, sulla ollu kumminkin suhkoht rankka päivä tänään, huomenna pääset sitten jo pihalle', juttelin orille samalla kun talutin sitä talliin. Viimeinen karsina vasemmalla olisi Trollin. Otin riimun pois ja laitoin karsinan ulkopuolelle narun kanssa, silittelin oria hetken ja ihastelin sitä että kuinka komea otus se vain onkaan. Hetken ihailun jälkeen muistin että pitää tehdä lappu oveen että kuka asustaa, käpsyttelin taukotupaan ja rustasin lapun ja yritin epätoivoisesti tuhertaa siihen jonkin näköisen vuoniksen kuvan, noo ei se nyt oikein näyttänyt, no ehkä vähän. Länttäsin lapun oveen 'Prektig Troll ''Trolli'' '. Avasin karsinan oven ja laitoin orille yöheinät ja täytin vesiautomaatin jos Trolli ei osaa käyttää sitä. Saisi kyllä opetella heti kun on ensiksi vähän kotiutunut. Menin pois karsinasta ja silitin ja katselin vielä hetken Trollia ja lähdin tallista pois. Huikkasin ovelta 'Nuku hyvin Trolli'
_Fantasy
_Fantasy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 24.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa